ПОШУК
Розширений пошук
Пошук здійснюється у публікаціях веб-сайту






















Головна » Новини

Підсумки роботи Комітету з питань податкової та митної політики за період шостої сесії Верховної Ради України VIII скликання
версія для друку
Підсумки роботи Комітету з питань податкової та митної політики за період шостої сесії Верховної Ради України VIII скликання

Підсумки роботи  Комітету з питань податкової та митної політики за період  шостої  сесії  Верховної Ради України VIII скликання

      1. За шосту сесію Верховної Ради України VIII скликання Комітетом з 11 запланованих (кожна середа пленарного тижня) було проведено 11 засідань, з них 1 виїзне засідання у м. Львові, на яких розглянуто 38 законопроектів.  Подано на розгляд Верховної Ради України 29 висновків Комітету щодо розглянутих законопроектів (21 подання в першому читанні та 8 порівняльних таблиць до другого читання). З них, поданих Президентом України – 1 законопроект,   Кабінетом Міністрів України – 10 законопроектів, поданих народними депутатами України – 18 законопроектів.

       Розглянуто 1055 листів і звернень. Комітетом було організовано проведення  35 конференцій, семінарів, «круглих столів», засідань робочих груп.

 

       2.  За наслідками розгляду Верховною Радою України за період шостої сесії прийнято 4 закони України, які  підписані Президентом України:

     1) Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» від 23.02.2017 року №1910-VIII (законопроект реєстр.№ 0940 від 27.11.2014 року).

     (Законом шляхом внесення змін до пункту 14.1 статті 14 та статті 174 Податкового кодексу України  встановлено

- віднесення з метою оподаткування до членів сім’ї спадкодавця  другого ступеня споріднення рідних братів та сестер,  бабусь та дідів як з боку матері, так і з боку батька, онуків;

 - оподаткування спадщини, отриманої родичами ІІ ступеня споріднення, так само як і отриманої І-м ступенем споріднення - за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб;  

- скасування обов’язкового проведення оцінки об’єктів спадщини для цілей їх оподаткування, у разі спадкування  їх членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;

 - уточнення порядку оподаткування подарунків);

     2) Закон України  «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо захисту прав вітчизняного сільськогосподарського товаровиробника»  від 23.03.2017 року №1988-VIII (законопроект реєстр.№ 6099 від 20.02.2017 року).

 (Законом шляхом доповнення підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України  новим підпунктом встановлено, що у період до 31.12.2017 року сільськогосподарським товаровиробникам, які до 2017 року застосовували спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість збільшується значення суми податку на додану вартість, на яку платник може зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних та у межах суми такого збільшення платник податку має право повернути такі кошти на свій поточний рахунок.

Повернення коштів з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість на поточний рахунок відбуватиметься у порядку відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 Податкового кодексу України тільки тим платникам, які перераховували такі кошти у січні 2017 року на рахунки у системі електронного адміністрування податку на додану вартість);

 3) Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 23.03.2017 року № 1989-VIІI (законопроект реєстр.№ 6210 від 17.03.2017 року).

(Законом шляхом  викладення у новій редакції пункту 38 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України  встановлено:

- уточнено, що дія положень поширюватиметься тільки на платників податків, які станом на 14 квітня 2014 року мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території, яка визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або в населених пунктах на лінії зіткнення;

-  визначено термін «територія проведення антитерористичної операції»;

- скасовано звільнення від відповідальності передбаченої Податковим кодексом України, якщо фактичним місцезнаходженням структурного підрозділу юридичної особи є територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, а місцезнаходженням відповідної юридичної особи є інша територія України в межах діяльності, яка провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи та за весь період проведення антитерористичної операції;

- встановлено, що на платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення не поширюються вимоги щодо заборони замовлення марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, які виробляються на цій території, ввезення на іншу територію України тютюнових виробів або алкогольних напоїв, застосування норм пунктів 213.2 та 213.3 статті 213 та статей 225, 229 Податкового кодексу України;

- заборонено повернення нарахованих та сплачених за період проведення антитерористичної операції сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 ПК України за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, а також суми плати за землю відповідно до статей 269 - 289 Податкового кодексу України за земельні ділянки, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, та/або території проведення антитерористичної операції;

- конкретизовано, що під час нарахування (виплати) фізичним особам - підприємцям, місцезнаходженням або місцем проживання яких є лише тимчасово окупована територія (незалежно від системи оподаткування), доходу від здійснення ними підприємницької діяльності суб'єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, зобов'язані утримати податок на доходи у джерела виплати;

- уточнені спеціальні правила підтвердження даних визначених у податковій звітності платниками податків/податковими агентами які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, і не можуть пред'явити первинні документи.

Крім того, шляхом уточнення редакції абзацу третьому пункту 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення»  Закону України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні усунена технічна неузгодженість щодо набрання чинності абзацу третього пункту 76 розділу I вказаного Закону, яким пункт 167.5  статті 167 Податкового кодексу України, що визначає ставки податку на доходи фізичних осіб на  пасивні доходи, доповнено  підпунктом 167.5.4 – встановлено ставку цього податку на рівні половинного розмір від загальної ставки податку (тобто, на рівні 9%) для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та  суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток);

   4)   Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" щодо посилення адаптаційної спроможності та поетапного запровадження в Україні міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів» від 08.06.2017 року № 2098-VIІI (законопроект реєстр.№ 5624 від 29.12.2016 року).

 (Законом шляхом внесення змін до статті 2 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів», встановлено, що пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-6" - з 1 січня 2020 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2019 року включно. Тобто,  Законом перенести на два роки термін введення стандарту екологічної безпеки Євро-6 з 1 січня 2018 року на 1 січня 2020 року.

Крім того, ухвалення цього Закону по суті продовжило можливість застосування  передбачених Законом України «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» № 1389-VIII від 31.05.2016 року до 31 грудня 2018 року пільгових (знижених від 2 до 28 разів) ставок акцизного податку на легкові транспортні засоби для ввезення на митну територію України для автомобілів стандарту Євро-5).

    

  Крім того, прийнято 2 закони України, які знаходяться на підпису у Президента України:

      1) Закон України «Про внесення зміни до статті 243 Митного кодексу України щодо територіальних органів Національної поліції» від 22.06.2017 року № 2114-VIІI (законопроект реєстр.№ 4560 від 04.05.2016 року). Направлено на підпис Президенту України 04.07.2017 року.

(Законом  стаття 243 Митного кодексу України приведена у  відповідність до Закону України “Про Національну поліцію”. Зокрема, слова “територіальних органів внутрішніх справ” змінені словами “територіальних органів Національної поліції”);

       2) Закон України «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій  за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків»   №2143-VIII  від 13.07.2017 року. (законопроект реєстр.№ 6684 від 12.07.2017 року). Направлено на підпис Президенту України 17.07.2017 року.

       (Законом задля унеможливлення наслідків масової кібератаки 22 червня 2017 року передбачено:

- - звільнити платників податків від штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, розрахунків коригувань, складених у період з 01.06.2017 року по 30.06.2017 року у Єдиному державному реєстрі податкових накладних, Єдиному державному реєстрі акцизних накладних, Надана можливість зареєструвати такі податкові та акцизні накладні до 31 липня 2017 року;

- не застосовувати до узгоджених сум грошових зобов’язань із граничним строком сплати 30 червня 2017 року штрафні санкції у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- - надана можливість відновлення платниками податків баз даних обліку, що були пошкоджені унаслідок  несанкціонованого втручання  у роботу комп’ютерних мереж платника податків за умови повідомлення про це контролюючий орган;

- тимчасово до 31 грудня 2017 року у разі неможливості проведення перевірки платника податків, у зв’язку з втратою та/або пошкодженням інформації унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платника податків, терміни проведення таких перевірок переносяться контролюючим органом до дати відновлення  такої інформації, але не пізніше 31 грудня 2017 року).

 

     Загалом, за поданням Комітету за час роботи Верховної Ради України VIII  скликання прийнято 62 закони України, які повернуті з підписом Президента України.

 

 3. На розгляді Верховної Ради України знаходиться  65 законопроектів з висновками Комітету про розгляд по суті.

 З них:

 - поданих Президентом України – 2 законопроекти;

 - поданих Кабінетом Міністрів України – 6 законопроектів;

 - поданих народними депутатами України – 57 законопроекти;

 - у другому читанні – 11 законопроектів;

 - у першому читанні – 54 законопроекти;

 - з пропозицією прийняти у другому читанні та у цілому – 11 законопроектів;

  - з пропозицією прийняти у першому читанні за основу та у цілому, як закон України, –  14 законопроектів;

  - з пропозицією прийняти у першому читанні за основу – 34 законопроекти;

 - з пропозицією повернути на доопрацювання – 2 законопроекти;

 - з пропозицією відхилити законопроект   4 законопроекти.

 Протягом шостої сесії на пленарних засіданнях Верховної Ради України розглянуто по суті 31 законопроект, головним з опрацювання яких визначений Комітет.

 З  них за наслідками розгляду:

 -  прийнято в цілому 6 законопроектів;

 - прийнято в 1-2 читаннях4 законопроекти;

 - направлено на доопрацювання та враховано в інших проектах   6 законопроектів;

 - відхилено та знято з розгляду – 15 законопроектів.

 

4. Комітет станом на 17.07.2017 року визначено головним з попереднього розгляду та опрацювання 639  законопроектів.

У тому числі:

- законопроектів, поданих Президентом України – 4 (з них 1 – вето Президента України на прийнятий Закон);

- законопроектів, поданих Кабінетом Міністрів України – 30;

- законопроектів, поданих народними депутатами України – 605.

У Комітеті опрацьовується до другого читання  (повторного другого) 9 законопроектів.  

У Комітеті опрацьовується до повторного першого читання 3 законопроекти. 

 

 





Розробник: ЗАТ "Cофтлайн" (Україна)