Діяльність Комітету

Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS
13 липня 2018, 16:28

"Іноземні авто" за основу.

 

Парламентом України 13 липня 2018 року за результатами розгляду у першому читанні  прийняті за основу подані народними депутатами України Южаніною Н.П. та інш. законопроекти:

      - про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів (реєстр.№8487 від 15.06.2018 року);

       - про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України  (реєстр.№8488 від 15.06.2018 року).

        Зазначені законопроекти шляхом внесення комплексних змін до  Податкового кодексу України, Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України передбачають встановлення нової моделі оподаткування акцизним податком операцій з реалізації вироблених на митній території України та ввезених на митну територію України легкових автомобілів, врегульовують питання їх ввезення на митну територію України, а також направлені на вирішення питання використання та оподаткування автомобілів на  еврономерах, раніше ввезеними на митну територію України.

 

       Законопроектом реєстр.№8487 пропонується:

- запровадити нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів.

Зокрема, пропонується змінити оподаткування одиниці об'єму двигуна транспортного засобу на оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.

Запропоновано встановити базові ставки акцизного податку для нового легкового транспортного засобу з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см у розмірі 50 євро за одиницю та для нового легкового транспортного засобу з дизельним двигуном об'ємом 1000 куб. см у розмірі 75 євро за одиницю.

Визначення акцизного податку для кожного легкового транспортного засобу здійснюватиметься шляхом застосування до базових ставок акцизного податку коефіцієнтів.

Один коефіцієнт визначатиметься діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см.

Другий коефіцієнт дорівнюватиме кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1).

- встановити ставку для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), у розмірі 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора. Сьогодні ставка складає 109,129 євро за одиницю транспортного засобу;

- встановити ставку податку для гібридних легкових транспортних засобів у розмірі 100 євро за 1 одиницю. Сьогодні ставка складає 109,129 євро за одиницю транспортного засобу;

- скасувати оподаткування акцизним податком кузовів для легкових транспортних засобів. Сьогодні ставка для нових кузовів складає 218 євро за одиницю та 872 євро для кузовів, що використовувалися;

- скасувати тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 року) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 року;

- привести термінологію, що використовується у Податковому кодексі України при реєстрації транспортних засобів, у відповідність із Законом України "Про Національну поліцію".

Набрання чинності цим законопроектом пропонується визначити з  дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України", який системно з ним пов'язаний.

 

        Законопроектом реєстр.№8488 пропонується:

  1) Внесення змін  до Митного кодексу України, за якими:

- розширюються умови, які є підставою для подовження попередньо встановленого строку тимчасового ввезення транспортних засобів комерційного призначення, а саме зберігання таких транспортних засобів під митним контролем, здійснення інших операцій з такими транспортними засобами у випадках, передбачених Митним кодексом. Діюча редакції передбачає продовження строку тимчасового ввезення тільки в разі накладення арешту (вилучення);

- встановлюється, що митне оформлення транспортних засобів може здійснюватися у будь-якій митниці з пред’явленням їх цьому органу. Діюча редакції обмежувала коло таких органів лише переліком, визначеним міністерством фінансів України;

- встановлюються додаткові умови тимчасового ввезення громадянами транспортних засобів, а саме:

тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами транспортних засобів особистого користування у кількості більше однієї одиниці дозволяється за умови застосування до них заходів гарантування;

тимчасове ввезення громадянами-резидентами на митну територію України транспортних засобів комерційного призначення при виконанні ними своїх обов’язків за укладеними трудовими договорами із підприємствами-нерезидентами, що підтверджується документами відповідних компетентних органів країни реєстрації підприємства-нерезидента, дозволяється на строк до 10 діб із застосуванням до них заходів гарантування;

встановлюється, що транспортні засоби особистого користування, тимчасово ввезені на митну територію України громадянами більш як на 30 днів, підлягають державній реєстрації;

- уточняються особливості переміщення громадянами транспортних засобів особистого користування в режимі транзиту, а саме:

громадянам надається право переміщувати поміщені у митний режим транзиту транспортні засоби особистого користування лише з метою прохідного транзиту через митну територію України. При цьому, пропуск транспортних засобів громадян-резидентів здійснюватиметься після внесення ними грошової застави в розмірі митних платежів (такі вимоги не поширюються на транспортні засоби громадян-нерезидентів, що передбачено діючою редакцією);

- запроваджується автоматизований обмін інформацією між Державною фіскальною службою України, Державною прикордонною службою України  та органами Національної поліції з метою контролю за використанням на території України транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України та/або поміщених у митний режим транзиту;

- встановлюється єдиний строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил – 6 місяців з дня виявлення правопорушення. На сьогодні для одних видів порушень митних правил встановлено строк у 6 місяців з дня вчинення правопорушення, а для інших – у 6 місяців з дня виявлення правопорушення. Одночасно скасовується поняття триваючих правопорушень, що призводить сьогодні до двозначних трактувань та до уникнення відповідальності;

- встановлюється новий вид відповідальності за передачу транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особі, яка не ввозила такий транспортний засіб на митну територію України чи не поміщувала його у митний режим транзиту, а так само за використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні;

- збільшуються штрафні санкції за порушення строків переміщення транспортних засобів особистого користування в митному режимі транзиту. На сьогодін за перевищення строку більш ніж на 10 діб штраф складає 8500 гривень. Пропонується встановити штраф за перевищення строку від 10 до 20 діб – 8500 гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тисяч гривень, або їх конфіскацію за рішенням суду;

- збільшуються штрафні санкції за порушення строків переміщення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення в митному режимі тимчасового ввезення. На сьогодні за перевищення строку більш ніж на 10 діб штраф складає 17 тисяч гривень. Пропонується встановити штраф за перевищення строку від 10 до 20 діб – 17 тисяч гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тисяч гривень, або їх конфіскацію за рішенням суду;

- встановлюється можливість складання протоколу про порушення митних правил за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, з подальшим його надсиланням такій особі за повідомленою нею або наявною в органах доходів і зборів адресою (місцем проживання або фактичного перебування);

-  вносяться редакційні уточнення щодо тимчасового вилучення товарів і транспортних засобів та розгляду справ про порушення митних правил органами доходів і зборів або судами;

- встановлюється обов'язок органів Державної фіскальної служби України передавати Державній прикордонній службі України та органам Національної поліції інформацію про порушників митних правил, а також інформацію про осіб та строки тимчасового ввезення чи переміщення транспортних засобів в митному режимі транзиту для контролю на митній території України за їх цільовим викоритсанням.

2) Внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, за якими :

 -  запроваджується адміністративна відповідальність за керування водієм транспортним засобом, стосовно якого порушено строки його тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту, який використовується для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, який переданий у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту. Перший штраф складатиме 8500 гривень, а повторний протягом року – 17 тисяч гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

-  вносяться технічні уточнення щодо повноважень складання протоколів по запровадженим правопорушенням та щодо розгляду справ по них.

3) Внесення змін до статті 19 Закону України "Про Державну прикордонну службу України" за якими доповнюються обов'язки Державної прикордонної служби України щодо виконання доручень органів доходів і зборів щодо інформування органів доходів і зборів про факт наміру перетинання державного кордону України особами, стосовно яких органами доходів і зборів було виявлено порушення митних правил.

4) Внесення змін до Закону України "Про дорожній рух", за якими:

- доповнюються обов'язки водія: не порушувати строки тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту транспортного засобу особистого користування, не використовувати тимчасово ввезений транспортний засіб для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, не передавати його у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;

- встановлюються вимоги до тимчасово ввезених транспортних засобів особистого користування;

- запроваджується вимога державної реєстрації до транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України громадянами більш як на 30 діб протягом десяти діб з дати такого ввезення. Така реєстрація здійснюватиметься без зміни реєстраційних документів та національних номерних знаків країни їх реєстрації.

5) Внесення змін до Закону України "Про Національну поліцію", за якими:

- розширено основні повноваження поліції в частині:

 виявлення  транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України громадянами більш як на 30 діб, та не зареєстрованих у встановлені законодавством строки;

 вжиття заходів для виявлення неправомірного керування транспортними засобами, стосовно яких порушено митні правила;

-  запроваджено обов'язок поліції письмово інформувати органи доходів і зборів про виявлення нецільового використання та/або передачі транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України чи поміщених у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, а також про виявлення розкомплектування таких транспортних засобів;

- до прав поліцейського для зупинки транспортного засобу, який зареєстрований в іншій країні, додано підставу виявлення передачі такого транспортного засобу у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту. Одночасно запроваджено обов'язок поліцейського зупиняти транспортні засоби, якщо існує інформація про порушення власником транспортного засобу митних правил, або якщо безпосередньо транспортний засіб є об'єктом порушення митних правил.

6) Внесення змін до  статті 2 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів", за якими пропонується скасувати обмеження відповідності екологічним нормам для легкових транспортних засобів, що були в користуванні, при їх митному оформленні та реєстрації.

        Законопроектом також передбачено, що  його  норми  в частині  збільшення штрафних санкції за порушення строків переміщення транспортних засобів в митному режимі транзиту та митному режимі тимчасового ввезення, а також за керування водієм транспортним засобом, яким порушено строки його тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту, за використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та за передачу його у володіння, користування або розпорядження іншим особам, набирають чинності через 180 днів з дня, наступного за днем опублікування цього Закону. Це дасть змогу для транспортних засобів з іноземною реєстрацією в межах діючого законодавства завершити відповідні митні режими та ввести їх за новими правилами.