Діяльність Комітету

Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS
09 листопада 2018, 14:24

За результатами розгляду Верховною Радою України 8 листопада 2018 року законопроектів щодо податкової та митної політики прийняті наступні рішення.

 

       За результатами розгляду Верховною Радою України 8 листопада 2018 року законопроектів щодо податкової та митної політики прийняті наступні рішення:

   Прийнято у цілому, як закони України:

    -  проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» (реєстр.№8487 від 15.06.2018 року), поданий народними депутатами України Южаніною Н.П. та ін., та  прийнятий  у  першому читанні за основу 13.07.2018 року.

   Прийнятим Законом запроваджена нова система оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів і створено умови для розмитнення раніше ввезених на митну територію України автомобілів з іноземною реєстрацією.

    Законом встановлені диференційовані базові ставки для бензинових автомобілів  з об’ємом циліндрів двигуна до 3 000  куб. см. включно – 50 євро за одиницю та понад 3 000 куб. см. – 100 євро за одиницю, а для дизельних автомобілів з об’ємом циліндрів двигуна до 3 500 куб. см. включно  – 75 євро за одиницю та понад 3 500 куб. см. – 150 євро за одиницю

     Обчислення розміру акцизного податку для кожного легкового транспортного засобу здійснюватиметься шляхом застосування до базових ставок акцизного податку коефіцієнтів – двигуна та віку.

     Коефіцієнт двигуна визначатиметься шляхом діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000.

     Коефіцієнт віку дорівнюватиме кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1). Встановлено граничний коефіцієнт віку  для автомобілів понад 15 років з дати вироблення на рівні 15.

      Встановлено ставку акцизного податку для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), у розмірі 1 євро за 1 кВт/час ємності електричного акумулятора.

      Встановлено ставку акцизного податку для гібридних легкових транспортних засобів у розмірі 100 євро за 1 одиницю.

      Скасовано тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 року) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 року.

      Встановлено норму, за якою тимчасово протягом  90 календарних днів з дня набрання чинності цим Законом ставки акцизного податку визначаються із застосуванням коефіцієнту 0,5. Цей коефіцієнт буде застосовуватися лише для вживаних легкових  автомобілів,   які ввозяться на митну територію України фізичною особою в кількості одного легкового транспортного засобу на таку особу.

          Звільнено від відповідальності за порушення податкових норм та митних правил щодо дотримання строків і умов митних режимів тимчасового ввезення або транзиту осіб, якими виконані умови  тимчасового порядку митного оформлення легкових автомобілів;

 

          - проект Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (реєстр.№8488 від 15.06.2018 року), поданий народними депутатами України Южаніною Н.П. та ін., та  прийнятий  у  першому читанні за основу 13.07.2018 року.

 Прийнятим Законом, зокрема, передбачено:

 - встановлення відповідальності громадян за передачу транспортного засобу особистого користування, поміщені в митний режим транзиту чи тимчасового ввезення, у володіння, користування або розпорядження іншій особі, а також за використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні;

 - посилення відповідальності громадян за порушення строку доставки транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, до органу доходів і зборів призначення та строку тимчасового ввезення транспортних засобів на митну територію України – збільшення розміру штрафів  та запровадження конфіскації транспортного засобу;

    - організацію взаємодії органів доходів і зборів з Державною прикордонною службою України в частині інформування органів доходів і зборів про факти наміру перетинання державного кордону України особами, стосовно яких органами доходів і зборів було виявлено порушення митних правил;

    - організацію взаємодії органів доходів і зборів з Національною поліцією в частині контролю за дотриманням водіями порядку використання таких транспортних засобів на митній території України, недопущення порушення обмежень, встановлених Митним кодексом України, а також удосконалення порядку реєстрації й обліку транспортних засобів;

   - скасування вимог щодо відповідності екологічним нормам для легкових транспортних засобів, що були в користуванні, при їх ввезенні на митну територію України, та реєстрації в Україні;

    - встановлення 180-денного строку, протягом якого транспортні засоби, поміщені в митний рижим транзиту чи тимчасового ввезення, можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України. Порядок такого оформлення повинен бути затверджений Кабінетом Міністрів України протягом 30 днів з дня набрання чинності даним Законом.

 

         Прийнято за основу:

        - проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (реєстр.№9260 від 05.11.2018 р.), поданий Кабінетом Міністрів України.

Законопроектом передбачається:

- збільшити з 1 липня 2019 року ставки акцизного податку на тютюнові вироби на 9 відсотків (прогнозний індекс споживчих цін у 2018 році);

- з метою врегулювання питання оподаткування лісових земель встановити ставку податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, не більше 0,1% та надати право, у разі необхідності, місцевим радам встановлювати окремі ставки земельного податку за лісові землі;

-                 встановити, що всі рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу, а також про перенесення строків сплати розстрочених, відстрочених сум приймаються Державною фіскальною службою України, про що повідомляється Міністерство фінансів України незалежно від суми  заявленої до розстрочення, відстрочення, суми розстрочених, відстрочених грошових зобов’язань чи податкового боргу, щодо яких переносяться строки сплати, та непогашеної суми попередньо наданого розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу;

    -  з метою стимулювання підприємств-забруднювачів до зменшення забруднення навколишнього природного середовища, а також наближення до ставок за викиди парникових газів у країнах ЄС підвищити з 1 січня 2019 року ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю (СО2) стаціонарними джерелами з 0,41 грн./т. до 10 грн./т. та передбачити поетапне підвищення ставки до рівня 30 грн./т. у 2023 році (щорічне підвищення на 5 грн./т.);

- збільшити ставки рентної плати за користування надрами для видобування нафти і конденсату на 2 відсоткових пункти та для залізної руди – на 0,8 відсоткових пункти;

збільшити ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на 50 відсотків;

- з метою підвищення контролю за обігом пального відображати в Системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) фактичний рух палива в розрізі місць зберігання (на сьогодні облік здійснюється в розрізі суб’єктів господарювання);

- здійснювати порівняння показників з СЕАРП та показників витратомірів-лічильників і рівнемірів–лічильників рівня пального у резервуарі щодо обсягів обігу та залишків пального в розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів;

- запровадити ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним;

- запровадити контроль за цільовим використанням пального, призначеного для цілей авіаційного транспорту (бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів), встановити відповідальність за використання такого товару не за призначенням (у разі нецільового використання пального застосовувати збільшуючий коефіцієнт 10);

- запровадити ведення в СЕАРП окремого обліку за переміщенням спирту;

- встановити нульову ставку акцизного податку на спирт етиловий, який використовується для виробництва харчового оцту, парфумерно-косметичної продукції та продукції технічного призначення;

- для забезпечення контролю за цільовим використанням спирту встановити перелік вимог до підприємств, які отримують спирт за нульовою ставкою акцизного податку, та передбачити, що такі підприємства мають бути обладнані витратомірами отриманого спирту і витратомірами обсягу виробленої продукції, інформація з яких щоденно передається до контролюючих органів;

- встановити, що норми щодо змін в адмініструванні акцизного податку пального та спирту набирають чинності з 1 липня 2019 року, а відповідальність за порушення зазначених норм – з 1 жовтня 2019 року;

- визнати податковими агентами операторів поштового зв'язку, експрес-перевізників, які здійснюватимуть нарахування та сплату податкових зобов’язань з податку на додану вартість до бюджету у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях у несупроводжуваному багажі.