Увага! Cайт не оновлюється
Підсумки роботи Комітету з
питань податкової та митної політики за період восьмої сесії Верховної Ради України VIII скликання
1. За
восьму сесію Верховної Ради України VIII скликання Комітетом проведено 13 засідань, розглянуто 39 питань, з них
- 35 законопроектів (поданих Кабінетом
Міністрів України – 13
законопроектів, поданих народними депутатами України – 22 законопроекти).
За
рішенням Комітету 20 квітня 2018 року із запрошенням народних депутатів
України, представників Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів
України, центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань,
бізнес-асоціацій, аудиторів, міжнародних експертів, науковців та фахівців
(близько 150 учасників) проведено круглий
стіл з нагоди 25-річчя прийняття першого закону про аудиторську діяльність.
В
порядку контролю відповідно до статті 24
Закону України «Про комітети Верховної Ради України» на засіданнях Комітету було
проведено заслуховування керівників/заступників
керівників центральних органів виконавчої влади (Міністерство фінансів України,
Державна фіскальна служба України).
Подано
на розгляд Верховної Ради України 33 висновки
Комітету щодо розглянутих законопроектів з пропозиціями:
- прийняти законопроект за основу – 12;
- прийняти законопроект за основу та в
цілому, як Закон – 7;
- прийняти законопроект у другому
читанні та в цілому, як Закон – 5;
- відхилити законопроект – 2;
- повернути законопроект на
доопрацювання – 1;
- включення до порядку денного восьмої сесії – 6.
Розглянуто 828 листів і
звернень (станом на 19.07.2018). Комітетом було організовано проведення 35 круглих
столів, засідань робочих груп.
За
прийнятим рішенням проведення чергових засідань Комітету перенесено на кожний
вівторок ( о 14 год.15 хв.) пленарних тижнів засідань Верховної Ради України.
2. За наслідками
розгляду Верховною Радою України за період восьмої сесії прийнято у цілому 11 законів
України.
1) Закон
України «Про внесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну
територію України та реєстрації транспортних засобів» від 26.02.2018
року №2301-VIII (законопроект реєстр.№ 5470-д від
10.04.2017 року).
(Закон шляхом внесення змін до статей 2 та 3.2
Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та
реєстрації транспортних засобів" вирішує такі питання:
-
заміна в абзацах першому та четвертому статті 2 Закону слів «Пропуск на митну територію
України» словами «Митне оформлення»
усувається перешкода щодо пропуску через кордон транспортних засобів, як нових,
так і таких, що були в користуванні для
подальшого митного оформлення, оскільки сертифікат підтвердження відповідності
екологічним стандартам, який необхідний для закінчення митного оформлення,
можна буде отримувати на території України;
- внесення змін до статті 3.2 Закону
вирішить ситуацію щодо митного оформлення
автомобілів швидкої медичної допомоги, які передаються Україні як
гуманітарна допомога, але не відповідають вимогам діючих екологічних Євро
стандартів. Для усунення зловживань при застосуванні норм Закону «Про
гуманітарну допомогу» в тексті зазначено перелік кодів згідно УКТ
ЗЕД відповідно до яких класифікуються вищезгадані автомобілі);
2) Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо збереження та
розвитку вітчизняної суднобудівної промисловості» від 13.03.2018 року №2321-VIII (законопроект реєстр.№ 6475 від 19.05.2017 року).
(Законом
шляхом внесення змін до частини четвертої статті 149 та частини першої
статті 151 Митного кодексу України передбачено збільшення строку переробки
товарів на митній території України для товарів, що ввозяться підприємствами
суднобудівної промисловості (у межах класу 30.11 група 30.1 розділ 30, класу
33.15 група 33.1 розділ 33 КВЕД ДК 009:2010) для будування, ремонту і
модернізації суден з 365 до 730 днів);
3) Закон України «Про внесення змін до деяких законів
України щодо розвитку виробництва теруарних вин та натуральних медових напоїв» від 20.03.2018 року №2360-VIII (законопроект
реєстр.№6693 від 12.07.2017 року).
(Законом
шляхом внесення зміни законів України
«Про виноград та виноградне вино» та «Про державне регулювання виробництва і
обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових
виробів» передбачено наступне:
-
затвердження нових марок вин виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв
медових здійснюється керівником суб’єкта господарювання на підставі висновку
Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості та/або
дегустаційної комісії профільної наукової установи, та/або дегустаційної
комісії галузевої громадської спілки, що діють відповідно до порядку
затвердженого Мінагрополітики (за чинною
редакцією таке затвердження провадиться за рішенням Мінагрополітики). Право
затвердження нових марок тихих вин і марочних коньяків України надається
підприємствам і організаціям, які мають власну стабільну сировинну базу і
відповідні потужності для їх виробництва (за чинною редакцією такі підприємства і організації мають право
лише представляти на затвердження нові марки);
-
визначено правовий статус малого виробництва виноробної продукції - суб’єкта
господарювання, який здійснює за повним технологічним циклом без додавання
спирту виробництво та розлив у споживчу тару вин виноградних, вин
плодово-ягідних та/або напоїв медових в об’ємі, що не перевищує 10 000
декалітрів на рік (тобто, 100 000 літрів у рік), з виноматеріалів виключно
власного виробництва (не придбаних) та без права використання спирту;
-
встановлено вимоги до матеріально-технічної бази суб’єктів малого
виробництва виноробної продукції та
можливість врахування при визначенні повного технологічного циклу
виробництва наявність як власних так і
залучених на договірних засадах аналітичних і вимірювальних лабораторій
та, відповідно, можливість отримання ліцензії на виробництво за наявності
договору з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі
відсутності власної акредитованої лабораторії);
-
встановлена спрощена процедура ліцензування
виробництва на основі зареєстрованої декларації відповідності
матеріально-технічної бази такого виробництва вимогам законодавства
(замість атестату виробництва). Форма
декларації, порядок її подання та реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів
України. Відповідно до цього встановлені додаткові підстави для анулювання ліцензії на
виробництва для таких виробництв:
- контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної
бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції покладено
на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері
безпечності та окремих показників якості харчових продуктів
(Держпродспоживслужба).
4) Закон України «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні
положення" Податкового кодексу України у зв’язку з підготовкою та
проведенням в Україні фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів
УЄФА серед жінок сезону 2017/2018» від 22.03.2018 року №2374-VIII
(законопроект реєстр.№7517 від 19.01.2018 року)
(Законом передбачено наступне:
- звільнено від оподаткування
податком на доходи фізичних осіб та військовим збором доходи нерезидентів за роботи та/або послуги,
виконані та надані на території України або за її межами;
- звільнено від оподаткування податком
на додану вартість операції з постачання УЄФА або юридичними особами,
уповноваженими УЄФА, квитків та послуг, що є невід’ємною частиною квитка,
іноземні товари (крім підакцизних), що ввозяться на митну територію України
УЄФА, уповноваженими УЄФА особами та футбольними клубами/командами, які беруть
участь у фінальних матчах Ліги чемпіонів, необхідні для забезпечення
організації та проведення зазначених заходів;
- звільнено від оподаткування
податком на прибуток підприємств доходи із джерелом їх походження з України,
отримані УЄФА та/або його пов’язаними особами, які сплачуються Федерацією
футболу України та резидентами України, залученими для підготовки та/або
проведення фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів УЄФА серед
жінок сезону 2017/2018);
5)
Закон
України «Про
внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного
кодексу України у зв'язку з організацією та проведенням фінальних матчів Ліги
чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018» від 22.03.2018 року №2375-VIII (законопроект реєстр.№7519
від 19.01.2018 року)
(Законом передбачено наступне:
- звільнено від оподаткування ввізним
митом товари (крім підакцизних), що ввозяться на митну територію України в
митному режимі імпорту Союзом європейських футбольних асоціацій, уповноваженими
УЄФА особами, футбольними клубами/командами, які беруть участь у фінальних
матчах Ліги чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018,
необхідні для забезпечення організації та проведення зазначених заходів.
- звільнено від оподаткування митними
платежами товари, в тому числі наземні транспортні засоби (товарні позиції
8702, 8703, 8704 згідно з УКТ ЗЕД), які тимчасово ввозяться на митну територію
України зазначеними вище особами/організаціями для забезпечення організації та
проведення зазначених заходів. При цьому, вказані транспортні засоби, тимчасово
ввезені на митну територію України, дозволяється використовувати для
задоволення потреб УЄФА, уповноважених УЄФА осіб, футбольних клубів/команд, у
тому числі для внутрішніх перевезень, з метою забезпечення організації та
проведення фінальних заходів Ліги чемпіонів УЄФА 2018 року;
- пропуск через митний кордон, митний
контроль та митне оформлення зазначених товарів та транспортних засобів
здійснювати за місцем проведення фінальних заходів Ліги чемпіонів УЄФА 2018
року або митницею у пункті пропуску через державний кордон України у
першочерговому порядку та без подання встановлених законодавством дозвільних
документів;
- пропуск через митний кордон, митний
контроль та митне оформлення зазначених товарів і транспортних засобів
здійснюється без подання документів, що відповідно до законодавства видаються
органами державної влади і є передумовою здійснення митного контролю та митного
оформлення таких товарів, зокрема документів, що підтверджують факт проведення
санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного,
екологічного та радіологічного видів контролю; сертифікатів походження, якості,
відповідності; дозволів, свідоцтв, посвідчень, ліцензій, висновків та інших
рішень уповноважених органів державної влади.
Декларантами зазначених товарів і
транспортних засобів, можуть бути УЄФА, уповноважені УЄФА особи, футбольні клуби/команди,
які беруть участь у фінальних заходах Ліги чемпіонів УЄФА 2018 року, або
уповноважені ними особи);
6) Закон України «Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування податком на додану
вартість операцій з вивезення за межі митної території України олійних культур» від 22.05.2018 року №2440-VIII (законопроект реєстр.№7403-д
від 04.04.2018 року).
(Законом шляхом доповнення пункту 63
підрозділу 2 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України новим
абзацом передбачено, що звільнення від
оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної
території України в митному режимі експорту з 1 вересня 2018 року до 31 грудня
2021 року соєвих бобів (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД) та з 1 січня 2020 року до 31 грудня 2021 року -
насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД) не буде застосовуватися для сільськогосподарських
підприємств – виробників зазначених олійних культур);
7) Закон України «Про внесення змін до розділу ХХ
"Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відносин,
пов'язаних із здійсненням заходів із забезпечення національної безпеки і
оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у
Донецькій та Луганській областях» від
19.06.2018 року
№2463-VIII (законопроект реєстр.№8349 від 15.05.2018 року).
(Законом, шляхом доповнення до
пункту 32 підрозділу 2 та підпункту 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ
“Перехідні положення” Податкового кодексу України, збережено
існуючі пільги:
-
зі сплати військового збору з доходів у вигляді грошового забезпечення
працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та інших осіб, які
братимуть участь уже не в антитерористичній операції, а в здійсненні заходів із
забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної
агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
-
з оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну
територію України та постачання на митній території України ряду спеціальних
засобів індивідуального захисту військових (бронежилети, шоломи), лікарських
засобів та медичних виробів, продукції оборонного призначення на період
здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і
стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській
областях, що здійснюється шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС).
Положення цього Закону застосовується до податкових періодів
починаючи з 1 травня 2018 року);
8) Закон України «Про внесення змін до
Митного кодексу України щодо уточнення окремих положень» від 19.06.2018 року №2464-VIII (законопроект реєстр.№8350
від 15.05.2018 року).
(Прийнятим
Законом збережено існуючі пільги щодо звільнення від оподаткування ввізним
митом:
-
спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до
військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально
призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори), що
класифікуються у товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД;
бронежилети, що класифікуються у товарній підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з
УКТ ЗЕД), виготовлені відповідно до військових стандартів або військових умов
для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових
формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що
здійснюють боротьбу з тероризмом та/або беруть участь у здійсненні заходів із
забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної
агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що
здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС), відповідно до закону;
нитки та тканини (матеріали) для виготовлення бронежилетів та шоломів, що
класифікуються у товарних підкатегоріях 3920 10 89 90, 3920 61 00 00, 3921 90
60 00, 5402 11 00 00, 5407 10 00 00, 5603 14 10 00 та 6914 90 00 00 згідно з
УКТ ЗЕД. До таких товарів не застосовуються заходи нетарифного регулювання
зовнішньої економічної діяльності, встановлені цим Кодексом та законами
України;
-
лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту "в"
пункту 193.1 статті 193 Податкового кодексу України, що призначені для
використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції,
особами, що беруть участь у здійсненні
заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і
стримування збройної агресії Російської
Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення
операції Об’єднаних сил (ООС), для надання медичної допомоги фізичним особам,
які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із
забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної
агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що
здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС), та/або
запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення,
контузії чи іншого ушкодження здоров’я. При цьому до таких товарів із заходів
нетарифного регулювання зовнішньої економічної діяльності, встановлених цим
Кодексом та законами України, застосовується спрощений порядок надання разових
дозволів на ввезення лікарських засобів та медичних виробів, який
затверджується Кабінетом Міністрів України. Обсяги ввезення зазначених товарів
визначаються Кабінетом Міністрів України;
-
лікарських засобів та медичних виробів без їх державної реєстрації та
дозвільних документів щодо можливості їх ввезення, що призначені для
використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції,
особами, що беруть участь у здійсненні
заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і
стримування збройної агресії Російської
Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення
операції Об’єднаних сил (ООС), для надання медичної допомоги фізичним особам,
які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із
забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної
агресії Російської Федерації у Донецькій
та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних
сил (ООС), та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства
зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком та в
обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Положення
цих норм Закону застосовуються до податкових періодів починаючи з 1 травня 2018
року.
Крім
того, Законом уточнено перелік товарів, які можуть бути віднесені до особистих
речей громадян, зокрема передбачено, що до цього переліку належить одне крісло
колісне для осіб з інвалідністю на кожну особу з інвалідністю, яка перетинає
митний кордон України, а у разі відсутності такої особи – у кількості не більше
однієї штуки);
9) Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України»
від 03.07.2018 року №2477-VIII (законопроект реєстр.№8295
від 19.04.2018 року).
(Прийнятим Законом
звільнено від оподаткування податком на доходи фізичних осіб суми отриманих
аліментів, що виплачуються
нерезидентами, а також запроваджена податкова знижка щодо сум
коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної,
позашкільної, та загальної середньої освіти);
10) Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших
законодавчих актів України щодо запровадження механізму "єдиного
вікна" та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні
товарів через митний кордон України» від 05.07.2018 року №2489-VIII (законопроект
реєстр.№7010 від 28.07.2017 року).
(Прийнятим Законом на митницях запроваджено принцип “єдиного
вікна” - механізму взаємодії декларантів, їх представників та інших
заінтересованих осіб з органами доходів і зборів, іншими державними органами,
уповноваженими на здійснення відповідних дозвільних або контрольних функцій,
який забезпечує можливість одноразового подання в електронному вигляді через
єдиний державний інформаційний веб-портал відповідних документів та відомостей
з метою дотримання вимог законодавства України щодо переміщення товарів,
транспортних засобів через митний кордон України. Він повністю переводить
взаємодію всіх державних органів, які здійснюють контрольні процедури щодо
товарів, що переміщуються через митний кордон України, на електронний
документообіг, що значно спрощує і прискорює процедуру проходження товарами
контрольних процедур на кордоні. Внаслідок таких комплексних змін “єдине вікно”
стане базовим інструментом взаємодії всіх державних органів, які здійснюють
контрольні функції щодо товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Закон переводить у режим “єдиного вікна”
шістнадцять державних органів: ДФСУ і ще 15 профільних міністерств і відомств.
Крім запровадження механізму “єдиного вікна”, Закон передбачає
скорочення кількості контролюючих органів в пунктах пропуску через державний
кордон України за рахунок перерозподілу їх повноважень, а саме:
- покладення на посадових осіб митниць обов’язків щодо перевірки
дозвільних документів, які на сьогодні перевіряються посадовими особами
Державної екологічної інспекції під час здійснення екологічного контролю;
- покладення на посадових осіб Державної прикордонної служби
обов’язків щодо виявлення випадків радіоактивного забруднення транспортних
засобів та вантажів з використанням переважно стаціонарних приладів контролю,
за допомогою яких Державна прикордонна служба вже на сьогодні здійснює такий
контроль. За підтримку цієї ініціативи ми щиро дякуємо керівнику Державної
прикордонної служби України.
Крім того Законом передбачено:
- звільнення до 1 січня 2023 року від сплати ввізного мита товарів,
які ввозяться резидентами – суб’єктами космічної діяльності, що підпадають під
дію норм статті 2 Закону України «Про державну підтримку космічної діяльності»,
товарів, які тимчасово ввозяться на митну територію України суб’єктами космічної
діяльності, що підпадають під дію Законів України “Про державну підтримку
космічної діяльності” та “Про космічну діяльність” за встановленим переліком
кодів УКТ ЗЕД:
- відміна необхідності фінансової гарантії дотримання вимог
митного режиму тимчасового ввезення для товарів, які тимчасово ввозяться на
митну територію України суб’єктами космічної діяльності, що підпадають під дію
Законів України “Про державну підтримку космічної діяльності” та “Про космічну
діяльність”, з метою проведення досліджень або випробувань;
- виключення законодавчих
різночитань та впровадження однозначної норми щодо можливості поміщення у
митний режим переробки на митній території України товарів не лише на давальницьких
умовах, а й таких, що придбані українським підприємством за кордоном,
наприклад, за договором купівлі-продажу;
- відкориговані норми
Митного кодексу України щодо тимчасового застосування транзитних декларацій,
аналогічних тим, що застосовуються у країнах ЄС та ЄАВТ згідно з Конвенцію
про єдиний режим транзиту, в перевезеннях товарів між країнами ЄС та ЄАВТ
до тих пір, поки Конвенція про єдиний режим транзиту не стане частиною
національного законодавства України;
- розповсюдження державної підтримки пріоритетного розвитку
вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу на виробництво
спеціальних вагонів для перевезення зерна та відшкодування державою 30%
вартості придбання таких вагонів;
- шляхом доповнення статті 166 Податкового кодексу України надано
податкову знижку вимушеним переселенцям зі сходу України на витрати,
понесені на оренду житла у розмірі не більше
30 розмірів мінімальної
заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року (у
розрахунку на календарний рік);
11) Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України
та деяких законів України щодо
стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств» від 10.07.2018 року №2497-VIII
(законопроект реєстр.№6490-д 18.05.2018 року).
(Прийнятим Законом створено економічні та соціальні
передумови легалізації сімейних
фермерських господарств з набуттям статусу фізичної особи - підприємця -
виробника сільськогосподарської продукції, та наданням можливості бути
платниками єдиного податку 4 групи зі встановленням пільгового порядку сплати
податків єдиного соціального внеску.
Крім того Законом
передбачено:
- звільнення від оподаткування доходу, отриманого членами
сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
- встановлення податку за лісові землі як сукупності земельного
податку та рентної плати).
Загалом, за поданням Комітету за час роботи
Верховної Ради України VIII скликання
прийнято 81 закон України. З них, 77
повернуті з підписом Президента України, 4 знаходяться на підпису у Президента
України.
3. На розгляді Верховної Ради України знаходяться 62 законопроекти з висновками Комітету про розгляд їх по суті.
З них:
- поданих Президентом України – 3 законопроекти;
- поданих Кабінетом Міністрів України – 17 законопроектів;
- поданих народними депутатами України – 42 законопроекти;
- у другому читанні – 8 законопроектів;
- у першому читанні – 53 законопроекти;
- з пропозицією прийняти у другому читанні та
у цілому – 8 законопроектів;
- з пропозицією прийняти у першому читанні за
основу та у цілому, як Закон України, – 16 законопроектів;
- з пропозицією прийняти у першому читанні за
основу – 33 законопроекти;
- з пропозицією повернути на доопрацювання – 3 законопроекти;
- з пропозицією відхилити – 2 законопроекти.
Протягом восьмої сесії на
пленарних засіданнях Верховної Ради України розглянуто по суті 182 законопроекти,
головним з опрацювання яких визначений Комітет.
З них
за наслідками розгляду:
-
прийнято в цілому – 11
законопроектів;
- прийнято у першому читанні – 4
законопроекти;
- направлено на доопрацювання
та враховано в інших проектах – 3
законопроекти;
- відхилено та знято з розгляду – 164 законопроекти.
4.
Комітет станом на 19.07.2018 року визначено головним з попереднього розгляду
та опрацювання 601 законопроекту.
У тому числі:
- законопроектів, поданих
Президентом України – 5;
- законопроектів, поданих
Кабінетом Міністрів України – 38;
- законопроектів, поданих
народними депутатами України – 558.
На
опрацюванні Комітету на друге (повторне друге) читання знаходиться 15
законопроектів. З них, 8 законопроектів внесено на розгляд
Верховної Ради України з рекомендацією прийняти у другому читанні та у цілому,
як Закон України, 7 законопроектів – знаходяться на розгляді у Комітеті.
У Комітеті опрацьовується до повторного першого читання 1 законопроект.